♥♥Lebaran ukhwah♥♥

Coretan Palestin Seketika

Tuesday, June 1, 2010

Alhamdulillah dapat lagi saya menge'post'kan sedikit coretan seketika.mesti kalian dah baca post sebelum ni.Sama-samalah kita menjaga niat agar ihklas kerana Allah SWT.Amiin.Biasalah ketika puas berinternet ni kekadang mestilah nakkan hiburan.So ketika ada kelapangan ni,boleh la nak post sikit.Semalam,ketika sibuk keluar ke pekan ku,melihat banyak pesawat membuat rondaan tapi yang pelik kali ini adalah rondaan diteruskan sampai kelewat malam.Memang lain pada yang lain sebab sebelum ni sekadar waktu petang je tapi sekarang dah sampai kelewat malam.Difikiranku mungkin ini disebabkan peristiwa yang berlaku ke atas konvoi  kemanusaiaan yang telah diserang oleh tentera haram zionis.Ada melihat berita sebelum ini bahawa ada NGO dari malaysia yang menyertai misi kemanusia tu.Antaranya Haluan, Aqsa Syarif, Yayasan Amal, Muslim Care, Palestine Centre of Excellence (Pace) dan Jemaah Islamiah Malaysia (JIM).TAHNIAH diucapkan buat mereka yang berjaya melibatkan diri dalam misi kemanusiaan ke Al-Quds.Memang wajib ke atas diri kita untuk mengambil berat akan saudara seislam kita tambah pula di Razzah.Macam mana agaknya mereka yang telah diserang oleh tentera haram zionis yang dalam misinya hendak merampas kapal tersebut.Ayuhlah sama-sama kita mendoakan agar mereka selamat menyampaikan niat suci mereka itu ke palestin.Allahu maakum.Bukan mudah kita hendak diuji dengan sedemikian rupa.Ujian yang betul-betul menguji tahap kesabaran dan keimanan kita.Dengan keadaan sedemikian, bertambah rapatlah hubungan kita dengan Allah SWT kerana kepadanya kita meminta pertolongan dan bantuan.

Rakyat palestin yang sedang menunggu dengan seribu harapan mengharapkan bantuan selamat sampai kepada mereka.Semoga Allah membantu saudara-saudara kita di Palestin.Amiin!!Banyak gambar yang saya lihat.Ada yang beratur menunggu di tebing sungai, ada yang mebuat poster tanda harapan yang tinggi atas bantuan yang dihulurkan.Memang nyata sekali prinsip negara haram Israel.Sudah jelas kepada kita bagaimana kesungguhan mereka untuk memberikan keamanan kepada Palestin.Ini bermakna rundingan damai yang telah dilakukan selama ini hanyalah palsu semata-semata dan ianya hanya mengaburi mata rakyat antarabangsa.Hukuman apakah yang layak untuk mereka in.Marilah sama-sama kita memboikot dan terus menyokong rakyat Palestin yang kian hari kian kuat tekanan yang diberikan katas mereka.

Samalah kita berdoa dan solat hajat kerana itulah yang mampu dilakukan oleh kita yang tidak mempunyai kuasa dan mendoakan agar umat islam semua dapat bersatu.Inilah kekuatan yang ditakuti oleh musuh islam.KESATUAN.So bagi mereka yang mempunyai kemampuan, teruskanlah usaha kalian untuk berjuang.Kami sentiasa bersama kalian.Bacakanlah qunut nazilah dalam solat kalian.Insyaallah kita dapat membantu mereka walaupun hnya sekadar doa.Ingatlah!Doa senjata kita..

Apa pendapat kalian bagi mengajar mereka ni?Memang perlu diajar.

Baru-baru ni kan hari ibu.Apa yang kalian buat?Sambutlah tanda ingatakan kepadanya disamping dapat mengeratkat hubungan kekeluargaan.Di kesempatan ini juga nak saya ucapkan selamat hari lahir@sanah helwa buat ibuku.Semoga Allah merahmatinya.Bertuahkan dapat sambut sekali dengan hari ibu.Special kes ni taw...

Hah!Dikesempatan ini juga hendak bertanya khabar buat semua sahabat sekolah ku.Apa khabar kalian?Rajin-rajin la hantar email kat say ye..ataupun hantar kat no saya pown lag bgus tp soe la xdapat balas..hihi..



LOVE n rindu u All

No comments:

There was an error in this gadget
 

♥AsmaulHusa♥

ღ♥HijRiahღ♥

♥Malaysia♥

~Kehidupan~

Archives

ღ♥UsRah Jannatiღ♥

Blogger news

Blogroll

get this widget here

Most Reading

Gambar renungan

Total Pageviews