♥♥Lebaran ukhwah♥♥

Hari ini, kita di mana ?

Friday, November 27, 2015

Alhamdulillah berlabuh sudah jumaat yang penuh berkat, sempurna seharian kita melaluinya dengan rutin harian yang dijadualkan. Diberikan kenikmatan yang melimpah ruah dalam kehidupan seharian. Bersyukur sentiasa kita hadratkan kepada Sang Pencipta, atas segala nikmat yang diberikan.

Sedarkah kita, jiran kita disana menanti untuk menunaikan solat jumaat bermula selepas solat subuh. Mereka perlu melalui pelbagai sekatan seperti semakan nama kad pengenalan terutamanya kepada golongan remaja, dan mereka perlu menanti giliran untuk memasuki tempat solat. Inilah Al-Aqsa As-Syarif. Warga Palestin hari ini, walaupun diuji dengan pelbagai sekatan, tetapi mereka tetap berjuang demi Al-Aqsa. Dalam kenyatan sebuah akhbar dinyatakan, ribuan rakyat Palestin menunaikan solat sehingga penuh walaupun ada dalam kalangan mereka tidak dibenarkan menunaikan dalam masjid, tetapi merka membanjiri kawasan sekitarnya. 

Adakah kita seperti mereka ? Adakah kita melakukan tindakan untuk mereka ? Fikirkan apakah usaha mampu kita laksakan untuk membantu mereka bermula detik ini.

13 Safar 1437

Sumber berita :

No comments:

 

♥AsmaulHusa♥

ღ♥HijRiahღ♥

♥Malaysia♥

~Kehidupan~

ღ♥UsRah Jannatiღ♥

Most Reading

Gambar renungan

free counters

Total Pageviews