♥♥Lebaran ukhwah♥♥

Guna TH melalui Maybank2U

Friday, October 11, 2013

Berkongsi sedikit,

Bagi sesiapa yang mempunyai akaun Tabung Haji (TH) dan Maybank2u (m2u), amat digalakkan untuk menggunakan perkhidmatan yang mereka sediakan. Ianya amat mudah dan pantas. Sedikit tip bagi mereka yang mahu mengemaskini atau mahu melakukan 'pindah wang' diantara TH & m2u atau sebaliknya.

Yang pertama, daftarkan akaun TH anda dengan m2u melalui ATM Maybank, dengan memasukkan No Akaun dan No Siri buku TH anda di mesin ATM dalam bahagian pendaftaran TH. Apabila selesai, semuanya transaksi anda boleh dilakukan melalui m2u samada mahu tranfer wang dan cek baki semuanya boleh dilakukan hanya menggunakan m2u mahupun ATM Maybank

Dan yang paling memudahkan kita semua adalah cabutan giliran haji juga boleh dibuat melalui m2u dengan syarat baki duit RM1300 akan dibekukan untuk simpanan.

Cara untuk melihat akaun TH anda di m2u :

1) Log in m2u anda
2) Pilih tranfer
3) Pilih menu Tabung Haji

Dan anda akan melihat menu TH anda di m2u.

Disamping it juga, simpanan melalui perbankan internet Maybank2U ke akaun Tabung Haji boleh dilakukan dengan mengikuti langkah seperti berikut:

1) Pilih ‘Accounts & Banking’.
2) Kemudian pilih ‘Bill Payment’ dan pilih pada 'Make A One-Off Payment'.
3) Pilih ‘All Payee’ daripada senarai pilihan (select from list) ‘View All Payees by Category’ kemudian klik ‘Continue’.
4) Pilih ‘Lembaga Tabung Haji’ dari senarai pilihan ‘All Payee’ kemudian klik ‘Continue’.
5) Masukkan No. Akaun Tabung Haji, No. Kad Pengenalan dan jumlah wang yang ingin didepositkan ke akaun Tabung Haji kemudian klik ‘Continue’.
6) Semak maklumat yang telah anda lengkapkan. Kemudian masukkan 'Kod TAC' dan klik ‘Confirm’ untuk menghantar pembayaran.
7) Pilih 'Confirm' dan Cetak ‘Successful Transaction’ untuk rekod anda.

Selamat Mencuba ;)

No comments:

 

♥AsmaulHusa♥

ღ♥HijRiahღ♥

♥Malaysia♥

~Kehidupan~

ღ♥UsRah Jannatiღ♥

Most Reading

Gambar renungan

free counters

Total Pageviews