♥♥Lebaran ukhwah♥♥

Palestin : Apakah Kita Berusaha Membantu Mereka

Wednesday, November 21, 2012


Pernah tak kita terbayang situasi ini berlaku di Malaysia ? Ketika anak-anak kita masuk kelas, kawan di sebelah mati syahid di usia muda akibat kekejaman Yahudi.

Inilah yang dilalui oleh anak-anak Palestin di Gaza. Kini Gaza terus menerus di serang oleh tentera Yahudi laknatullah.

Kita sebagai umat Islam wajib membantu setakat mana termampu. Yang paling penting adakan solat hajat, sentiasa baca qunut nazillah dan berdoa bagi kesejahteraan umat Islam di Palestin.

"Janganlah kamu mengira bahawa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati; bahkan mereka itu hidup di sisi Tuhannya dengan mendapat rezeki."
~ Ali Imran: 169.


Jika Cristiano Ronaldo mampu menggerakkan diri untuk membantu dengan lelongan kasut emas yang dimilikinya, apakah tindakan kita untuk membantu mereka. Usah jadikan usaha ini bermusim, tapi teruskan sehingga kemenangan Islam tercapai. Teruskan segala usaha sehingga Al-Quds bebas dari cengkaman musuh Allah !

Ingat !! Bukan usaha bermusim takkala kita ditindas dan dihina, tetapi sehingga kemenangan Islam itu kita capai dan Islam berada di kedudukan yang mulia. Allahu Akhbar ~

Coretan Palestin


1 comment:

thulannguyen said...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.

 

♥AsmaulHusa♥

ღ♥HijRiahღ♥

♥Malaysia♥

~Kehidupan~

ღ♥UsRah Jannatiღ♥

Most Reading

Gambar renungan

free counters

Total Pageviews