♥♥Lebaran ukhwah♥♥

Terima Kasih Buatmu Penderma

Wednesday, November 9, 2011

Di kesempatan ini saya ingin mengucapk selamat menyambut hari lebaran Aidiladha baut semua rakan pembaca.Semoga catatan sejarah dahulu memberikan kita sejuta kekuatan untuk membantu Islam dalam menyebarkan tuntutannya.Sebagai umat Islam kita semestinya mengetahui apakan sejarah hari raya aidiladha itu sendiri.Buat rakan taulan pembaca yang diingati selalalu rajin-rajinlah membaca sejarah Islam kerana sejarah itu sendiri akan mengajar kita untuk menghadapi kehidupan mendatang.

Hari ini genap sudah 2 bulan post saya berkaitan SOS SOMALIA : Adakah kita semua prihatin.Tahniah saya ucapkan buat sahabat-sahabat yang cakno hal berkaitan saudara kita seantero dunia.Tidak kira kita di mana hendaklah sentiasa membantu sesama manusia tak kira apa jua keadaan!Somolia yang sudah 2 tahun menghadapi kemarau yang panjang dan ditambah pula dengan permsalahan bekalan makanan yang tidak mencukupi. Dan mereka juga sudah sekian lama terlibat dan dilibatkan dengan perang saudara.Dengan berpuncakan permasalahan  tersebut persatuan di sini melancarkan tabung kutipan untuk membantu saudara kita di Somolia.Semenjak bulan september misi bantuan ini dilancarkan di bumi Petra ini.Alhamdulillah JUmlah kutipan berjaya di buat RM 21,025. Tahniah saya ucapkan buat semua mahasiswa yang melibatkan diri dengan misi bantuan ini.

ringan sama dijinjing berat sama dipikul
[Gambar Hiasan]

Tidak ketinggalan buat sahabat saya yang berada di Malaysia juga pembaca blog saya yang menyumbangkan melalui saya dengan ucapan Jazakumullahu Kheiran Kathira/Sebaik-baik ganjaran adalah ganjaran dari Allah.Rasanya tidak perlu saya sebutkan nama penderma yang bermurah hati tersebut memadailah hanya Allah sahaja yang mengetahu amal kebaikan kita.Dengan sumbangan tersebut saya mendoakan agar ianya menjadi sebahagian daripada saham kita di akhirat kelak dalam mencapai Syurga Yang Hakiki.

Kenyataan rasmi Majlis Perwakilan Pelajar Malaysia Berkaitan Sos Somalia :- http://mppmj.org/?p=2491

No comments:

 

♥AsmaulHusa♥

ღ♥HijRiahღ♥

♥Malaysia♥

~Kehidupan~

ღ♥UsRah Jannatiღ♥

Most Reading

Gambar renungan

free counters

Total Pageviews