♥♥Lebaran ukhwah♥♥

Korban Arab...

Tuesday, December 1, 2009

Tepat jam 7pg smua pelajar melayu siap sedia untuk pergi ke masjid termasuk la teman jugak.yang beznya semayang kat sni ialah smua plajaq melayu dan imam pun orang melayu jugak,tambah-tambah khutbah melayu pulak..memang syok la..Aik!jangan kate ape..semua dengar dengan khusyuk dan tawaddu'.Orang arab pun takbir dlm bm jugak..huhu..tu yang lawak..kalu korang dengar stai arab takbir,memang lain 100% lain ..semangat betul takbir die..lebih kurang macm nak pi medan perang je.Tak de la sayu mendayu mam takbir kita...

Haha,,korang nak tahu tak,orang arab semayang awal bangat.pukul 7pagi dorang dah nak semayang..haha..budak melayu biasa la..pukul 8 baru nak mula..Tapi yang bangganya mua takbir pkul 7 lagi.Masyaallah.Satu kebanggan dan sekalung tahniah untuk semua.

Habis semayang,semua jemaah dijamukan dengan masakan melayu taw.Cube korang teka apa die?haha semanya salah..Masakan di waktu pagi.Kebiasan orang makan dengan telur dan kacang.Ditambah lagi dengan sambal.Masyaallah nikmat.Rasa korang dah tahu,Memang mantap!Jangan kate pompuan yang buat.Laki pun pandai jugak.Laki kat sini bukan sebarang laki.Laki sera boleh.Haha.Lebih kurang Mr.Mama le..Haha..Satu penghargaan yang tinggi,Payah tu nak jumpa.Katenhe orang lelaki melayu terakhir la..huhu..tapi yang SCLEK skit je,sambal tu pedas mak ai..Demo nak tahu gapo terjadi?Orang cina sanggup makan nasi je.haha..Kalu orang arab lagi la.Tengok je sambal terus serender..haha..Takut la tu.Katanya tak elok utk badan..haha.lawak2x...




Habis makan smua p ready nak p sembelih(korban)haha..kalu korang tengok kambing die,baru korang taw kata pepatah 'serupa bau kambing'Bau die xtaw nak kate la,haha..memang sah kne rendam seminggu.Tak dapat nak kate la.Kene korang mai sendiri baru kongsi bau..hahaha..kalu korang pegang bulu badan die,masyaallah mesti korang terkejut.Tebal mak ai.Tak terkata.Nak banding dengan kambing negara kita,memang jauh bezanye.Bulu boleh kata macam aw dengan orang bangla la.haha..tebal tak tekata.Memang Allah maha bijak sana.Die jadikan seluruhnya boleh digunakan.Bukan ada kan ayat Quran tentang tu..?Sedih je tengok muka kambing tu.Memang rasanya 'mereka' tahu mereka akan menjadi korban..Jangan sedih ye..Nati 'awk' akan jadi binatang tunggangan bagi mereka yang membuat korban di hari masyar nanti.Amin semoga diterima Allah.




Degil tak tekata.Nak bawak kambing tu memang menyeksakan..hahaha..Berat lagi,baunya lagi..huhu..Abai je..sampai ditempat sembelihan semua ready nak 'tumbangkan'.Haha..Time dh sembelih tu,bau darah..fuh memang meminaukan..Teman tak tahan la bau die..memeningkan bau darahnya..haha.Sampai bilakan?apa lagi teman menggagahkan la diri jadi pembantu.Boleh pegang jadi la.



Korang tengok la sendiri macam mana pelajar kita sembelih.Berasap taw darah yang keluar daru badan die..huhu..Time melapah daging tu memang syok la.Boleh tengok n pegang kambing tu,Tpi dh mati la.Tean syok betul main mata die..lembut gile.,yang paling payah lagi nak apah kepala die la.Nak makan sup otak kate kan.Memang mantap la.Rugi sape xtrai..Nasib sape yang dpt..Tapi malangnya teman tak dpat nak rase..Kalu korang nak kongsi mcmn rasanya boleh la commet..memang sedap k...Cukup 4 ekor dah disembelih,datang ag rezeki lagi 3ekor..Lapah la malam2..memang mantap la...tapi yang kesian yang tukang lapah le...sehari suntuk buat kerja..TAHNIAH buat kalian...begitu la citernya...

No comments:

There was an error in this gadget
 

♥AsmaulHusa♥

ღ♥HijRiahღ♥

♥Malaysia♥

~Kehidupan~

ღ♥UsRah Jannatiღ♥

Blogger news

Blogroll

get this widget here

Most Reading

Gambar renungan

Total Pageviews