♥♥Lebaran ukhwah♥♥

Banyak Y!M dalam satu masa?

Saturday, December 26, 2009



Mesti kalian berasa pelikkan..Macam mana dalam satu masa 10 akaun/id boleh sign dalam satu masa dan laptop yang sama.Semuanya tak mustahul sekiranya anda menggunakan perisian ini, semuanya tak akan mustahil.Bayangkan dalam satu laptop banyak id boleh di daftarkan tanpa menggunakan laptop yang berlainan.
Download disini dan install dengan menekan butang patch dan selamat mencuba...('',)

Al Quds dan Kepentingan Pemimpin-pemimpin Amerika

SIRI 1

Di kalangan public secara umum, Amerika Serikat adalah negara democrat, system dictator tak punya tempat di sana. Berdasarkan tuntutan demokrasi, suara mayoritas public adalah motor politik Amerika. Namun, perang terakhir yang digelar di Irak mengungkap kedok ketidak benaran persepsi di atas. Di saat jutaan orang di Amerika sendiri dan jutaan lainnya di belahan dunia lain melakukan unjuk rasa mengecam invasi pasukan koalisi ke Irak tersebut, Presiden Amerika George W. Bush – setelah melakukan ritual khusus – mengumumkan bahwa perang terhadap Irak adalah langkah awal mensosialisasikan demokrasi di kawasan Timur Tengah.

Realita yang mengatakan bahwa Presiden Amerika hanya mengambil keputusan final tidak berdasarkan suara rakyat mayoritas bukan hal baru dalam sejarah Amerika. Presiden Amerika memiliki wewenang luas dalam bidang politik luar negeri. Tidak mungkin menafsirkan kekuasaan presiden Amerika dalam hal ini dengan hanya memperhatikan apa yang diputuskan oleh undang-undang untuk presiden Amerika dalam urusan politik luar negeri. Kewenangan-kewenangan yang ditentukan oleh undang-undang ini memang terbatasi jika dibandingkan dengan kewenangan-kewenangan yang dipraktekkan sesungguhnya di lapangan. Sebagai realisasi pasal 2 undang-undang ini, berdasarkan rekomendasi dan kesepakatan kongres Amerika presiden memiliki wewenang menetapkan perjanjian kesepakatan dan menunjuk dubes dan menteri. Selain masalah ini dalam pasal ini, hal-hal lain soal wewenang politik luar negeri kecuali hanya isyarat.

Sejumlah proyek dari kongres Amerika turut memberikan kewenangan presiden Amerika lebih luas dalam bidang politik luar negeri. Contohnya, keputusan Vandenberg tahun 1949. kongres mendukung pendirian koalisi abadi Amerika dengan Eropa yang lebih dikenal dengan Pakta Pertahanan Atlantik Utara (NATO). Di sisi lain Kongres juga memberika kewenangan luar kepada presiden Amerika soal peran (intervensi) Amerika Serikat dalam konflik internasional. Misalnya, keputusan khusus mengenai semenanjung Permuza (1955) Timur Tengah (1957), Kuba (1962) dan Berlin (1962).

Kesimpulannya, keleluasaan kewenangan presiden Amerika dalam bidang politik luar negeri tergantung juga kepada kemampuan presiden untuk menuver dalam krisis-krisis yang ada pasca perang dunia kedua. Disamping undang-undang wewenang presiden menetapkan kesepakatan perjanjian juga ada sejumlah prinsip-prinsip yang menilai sejumlah orientasi politik luar negeri. Di antara prinsip ini adalah apa yang dikeluarkan oleh Turman, Eisenhower, Johnson, Nixon, Charter. Presiden juga memiliki wewenang penting dalam mengakui atau tidak mengakui negera-negara dunia atau mengirim tentara militer ke luar atau mendirikan pangkalan militer Amerika di negara lain, ditambaha masalah-masalah politik luar negeri yang menggambarkan orientasi politik luar negeri Amerika.

Jika presiden Amerika memiliki wewenang luas dalam masalah politik luar negeri, maka bagaimana wewenang ini digunakan dalam memberikan solusi terhadap konflik Arab Israel?

Penulis paparkan kebijakan pemerintah Amerika secara sepihak soal konflik Arab Israel mengenai masalah Al Quds (Jerusalem), ini akan mewakili peran, logika, ideology, histories Israel. Sebab Al Quds juga pondasi utama. Ini tampak pada reaksi Ben Gorion di harian Jepang edisi Juni 1967 yang menyimpulkan sikap Israel secara utuh;”Sesungguhnya Israel akan menarik diri dari Sinai setelah melakukan penandatangan damai dengan Mesir. Hal yang sama akan terjadi dengan Suriah. Adalah di Tepi Barat (Palestina), maka akan didirikan negara yang memiliki pemerintah tersendiri dengan pengawasan PBB, namun kami Israel akan mempertahankan Al Quds untuk selamanya. Meski pun PBB sudah mengeluarkan sejumlah keputusan-keputusan, Al Quds pernah menjadi ibu kota Israel selama 3000 tahun dan akan tetap menjadi ibu kota Israel di masa depan.”

Kembali ke kebijakan Amerika soal Al Quds. Jika melihat keberpihakan terang-terangan Amerika terhadap Israel, maka tak heran bila mayoritas pemimpin Amerika mendukung Al Quds sebagai ibu kota Israel dan tidak ada hak di sana buat Palestina. sebagian pemimpin Amerika menganggap lebih baik menunda masalah Al Quds untuk dibahas dalam perundingan final.

Nabel Mohammad Al Suhli (Shuun Arabi edisi 116/2003) menilai bahwa kebijakan-kebijakan Amerika soal Al Quds bisa dibagi menjadi beberapa fase dari 2001 – 1948. di akhir 1948 PBB mengeluar undang-undang no 181 yang merekomendasikan menjadikan Al Quds sebagai eksistensi terpisah yang patuh terhadap hukum khusus internasional. Amerika mendukung keputusan ini. Namun segera sikapnya terhadap keputusan 181 diubah dengan ganti mengadopsi gagasan pendirian Dewan Bersama Arab Israel dan meminta agar menginternasionalisasikan tempat-tempat suci dan bukan semua kota Al Quds.

Juni 1967, sepekan pasca gencatan senjata, Presiden Lyndon Baines Johnson mengeluarkan proyek khususnya sikap yang memanaskan konflik Timteng. Proyek ini menegaskan bahwa Amerika menolak kembalinya Israel ke perbatasan wilayah jajahan sebelum Juni 1967. maka keuntungan-keuntungan kawasan regional dari perang yang terjadi tidak mungkin dilepaskan Israel. Namun PBB mengeluarkan dua keputusan no: 2253 dan 2254 pada 14 Juli 1967 yang meminta Israel menghentikan semua prosedur yang mengubah status kota Al Quds dan mengaggalkan semua prosedur (kebijakan) yang ada. Tidak ada wakil Amerika Serikat di PBB kecuali semuanya menolak memberikan suara (abstain) terhadap dua keputusan PBB ini.

Seiring diangkatnya presiden Nixon tahun 1968, diajukan proyek yang lebih banyak mengandung kerja sama dengan pihak Arab dibanding dengan pendahulunya Johnson. Proyek kali ini mencakup sejumlah revisi terkait dengan masalah Al Quds; di antaranya tidak mengakui Al Quds sebagai ibu kota Israel dan tidak memindahkan dubes Amerika ke sana. Ini berlangsung hingga fase Amerika menilai Al Quds sebagai wilayah jajahan selama fase 1970 – 1971 dimana George Bush senior yang menjadi dubes Amerika di wilayah internasional 25 September 1971.

Kemudian tiba fase presiden James Earl Carter yang menetapkan kesepakatan Cam David dengan Presiden Anwar Sadat. Kesepakatan terkenal ini tidak mampu menemukan solusi doal Al Quds. Namun secara umum, Charter memiliki konsistensi dalam hal ini dan ia menegaskan bahwa memisahkan Al Quds dari semua wilayah jajahan dan menyikapinya dengan cara berbeda serta menjamin kebebasan mengunjungin tempat-tempat khusus bagi semua warga tanpa memandang kelompok agama.

Jemputan ke Mesyuarat APIM

Makluman kepada semua bekas pelajar Maahad Darul Anuar 1963-2008, satu perjumpaan akan diadakan seperti yang tertera di bawah.Untuk lebih lanut klik di sini




Ancaman BAru...Hati-hatilah...

Saturday, December 19, 2009

"(Saya terima artikel ini melalui e-mail). "Buku ini telah diterbitkan di

pasaran buku London selama 5 hari sebelum ditarik balik kerana dikhuatiri

akan menyebabkan serangan dan diskriminasi terhadap orang Hindu di dunia

Arab. Sumber maklumat ini adalah daripada U.A.E. Penerbitan Siaran Sharjah

disampaikan oleh Ra'ad dan program bernama "Penulisan Luar". Book Title :

"All Hindus Wake up" (Buku Berjudul : "Semua Hindu Bangunlah"). Subheading :

"The protocols for Hindu leaders" (Tajuk kecil : "Protokol untuk Ketua

Hindu". The Author : Dr.R. Singh (Pengarang : Dr. R. Singh)

These are 13 of the protocols mentioned

(Ini adalah kesemua 13 protokol yang diketengahkan) :

1. Hindus must consider the state of Israel as its most friendly ally due to

its negative at! titude towards muslims.

(1. Orang Hindu mesti anggap bahawa Israel adalah sekutu terbaik memandangkan sikapnya yang negatif terhadap

orang Islam).

2. Spread Sinful acts and values within muslim communities.

(2. sebarkan kemungkaran dan nilai-nilai buruk dikalangan orang muslim).

3. Hindu temples must be built in all places possible! and to be visited

every day. Also the statue of "Ram" (their god name) to be placed in the

work place.

(3. Kuil Hindu mestilah didirikan di semua tempat dan mestilah

diziarahi setiap hari. Dan berhala "Ram" mestilah ditempatkan di tempat

kerja).

4. Regular meetings are to be held to plan ways in working against Islam.

(4. Mesyuarat mestilah sering diadakan untuk merangka plan menentang Islam)

5. Distribution of drugs and prostitution to be carried out within muslim

countries and communities.

(5. Edarkan dadah dan pelacur dikalangan Negara Islam dan komunitinya) .

6. Sexual relationships with muslim women is encouraged to ensure the

production of Hindu babies within muslim communities.

(6. Jalinkan hubungan seksual dengan wanita Islam untuk pastikan anak2 Hindu dila hirkan dikalangan mereka).

7. If you are a pharmacist or doctor, try at all costs to enduce congenital

! defects in the foetus.

(7. Jika anda seorang doktor atau ahli farmasi, cuba sebaiknya untuk mencacatkan janin).

8. If you are a nurse or doctor, whisper "Ohm" into the new-born's ear.

(like azan)

(8. Jika anda sorang doktor bidan, bisikkan "Ohm" ke telinga anak yang baru lahir (sepertimana azan orang Islam)

9. Try to spoil or damage goods in muslim shops if you are employed by them.

(9. Cuba rosakkan barang jualan dalam kedai orang Islam sekiranya anda

bekerja di kedai mereka).

10. Become their friends, gain their trust and stab them in the back.

(10.Ja dila h sahabat mereka, dapatkan kepercayaan dan kemudian tikam belakang mereka).

11. Turn others against them.

(11. Jadikan orang lain memusuhi Islam).

12. If you work in their homes, try to influence their children or wives way of thinking.

(12. Jika anda bekerja di rumah mereka, cuba pengaruhi cara anak2 dan isteri mereka berfikir).

13. Wear a black string around your wrist.

(13. Pakailah tali hitam di pergelangan tangan anda).

Perkara ini telah berlaku di Perak,ini lah kerisauan yang dialami oleh Mufti

Perak...

May you please send this to as many Muslims as you can, it is your duty as a

muslim. (TOLONG SEBARKAN KEPADA SERAMAI MUNGKIN ORANG ISLAM).

BERGETAR JANTUNG KU, MENYIRAP DARAH KU,

TIDAK KU TAKUT MAHU PUN GENTAR,

KERANA AGAMA DAN BANGSA YANG TERCINTA,

AKAN KU TENTANG HINGGA KE TITISAN DARAH YANG TERAKHIR...

ALLAH HU AKBAR!...ALLAH HU AKBAR!..ALLAH HU AKBAR!"

Nak dengar Radio Malaysia?

Saturday, December 12, 2009


Nak kongsi satu software ni..

Macam2 stesen radio ada dalam software ni..kalau tak silap ada 63 stesen radio.. Hanya klik jer untuk tukar stesen .. radio ikim pun ada selain stesen2 yg lain termasuk stesen radio negeri ..
Sebelum install baca read me dulu..tak payah la kalian dok dengar dari webside dorang...guna yang ni je...senang...tambah-tambah kepada anak perantauan...IKIM pun best jugak taw...nak taw trai la...

Mudah jer install@muat turun di sini

selamat mencuba....dan dikesempatan ini ana ingin menyampaikan Salam Takziah Salam takziah dariku kepada keluarga

Agamawan Yahudi Akui Rencana Penghancuran Masjid Al Aqsha

Friday, December 11, 2009

Agamawan Yahudi Akui Rencana Penghancuran Masjid Al Aqsha

COMES: Al Quds – Sumber-sumber media Israel mengungkap rencana pemimimpin kelompok garis keras Yahudi untuk menghancurkan dan membakar masjid Al Aqsa saat Israel menarik diri dari Jalur Gaza.
Sepeti yang dilansir Markaz filistini lili’lam, harian Maarev Israel menyatakan, rencana penghancuran ini telah ditetapkan dua hari lalu dalam pertemuan khusus dan unik yang dilakukan oleh faksi-faksi dari kelompok kanan Yahudi. Rencana ini sudah dikenal oleh Badan Intelijen Israel.
Mengutip sumber dari yang menghadiri pertemuan ini, harian Israel ini menambahkan, dua sosok penting, Ehud Atsiun pimpinan organisasi rahasia Yahudi dan Yosep Dian aktifis hukum yang melakukan pertemuan menentang PM Yishak Rabin sebulan sebelum kematiannya. Dalam pertemuan ini juga hadir dalam pertemuan rencana busuk ini, mantan ketua gerakan Kakh terlarang, Barukh Marzel dan anggota asosiasi, Barukh Ben Yosef.
Waktu penghancuran masjid suci sudah ditentukan waktunya oleh kelompok garis keras. Ribuan pasukan polisi Israel sedang berjaga di kota lama, namun jumlah ribuan ini tidak akan sebanding dengan kelompok Yahudi yang akan keluar melawan saat rencana pemisahan Sharon. Bahkan polisi Israel sendiri mengakui, untuk mengamankan rencana pemisahan akan mengerahkan SDM polisi di Jalur Gaza dan Tepi Barat.
Yosep menambahkan, ribuan orang yang akan pergi ke pemukiman Ghus Katiev (Jalur Gaza) akan dialihkan ke masjid Al Aqsha mereka akan melakukan penentangan dan tentu tidak melakukan koordinasi dengan polisi Israel. Inilah saatnya, tukas Yosep, karena semua orang paham bahwa kelompok ini tidak hanya berperang untuk mempertahankan rumah-rumah Israel di pemukiman yang akan dihacurkan Sharon untuk diberikan Arab, akan tetapi untuk rumah Tuhan; maksudnya menghancurkan masjid Al Aqsha dan membangun haikal Sulaiman.

URGENT!!!!Marilah Bersama Membantu......

Monday, December 7, 2009


Assalamualaikum wbt.

Saudara seiman dan seakidah sekalian,

Seorang pelajar Malaysia yang sedang menuntut dalam Jurusan Syariah di University of Yarmouk, Irbid (terletak kira-kira 150 km ke utara dari Amman, Jordan),

Saudari Nabilah Huda binti Zaim

telah disahkan menghidap Leukemia tahap kronik dan

memerlukan pembedahan pemindahan tulang sum-sum pada bulan Disember ini.

Kos pembedahan ialah sebanyak RM70 000 (RM50 000 untuk pembedahan dan RM20 000 untuk rawatan susulan)

dan ia tidak ditanggung oleh penaja beliau, Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (MAINS).

Sehubungan dengan itu, saya berbesar hati untuk sama2 membantu dan mengajak rakan2 semua untuk sama2 menyumbang bagi menampung pembedahan beliau.

Tidak kira banyak atau sedikit, usaha kecil kita ini insyaAllah membantu.

Untuk sebarang pertanyaan, boleh berhubung terus dengan

Saudara Zaim Bin Shaari (bapa Nabilah) di talian +6013-3521226.

Sumbangan daripada para dermawan bolehlah dibankkan terus ke akaun-

(Maybank Zaim bin Shaari 162517025794)

Hp: +6013-3521226

Mari kita doakan agar saudari Nabilah Huda dan keluarganya dikurniakan kesabaran dan ketabahan yang berpanjangan sepanjang melalui ujian daripada Allah SWT ini...Sesungguhnya penyakit itu daripada Allah, maka Allah jua yang akan meyembuhkan dan mempermudahkan....

~~Kepada semua kawan2 blogger yang membaca artikel ini, sama2lah kita membantu saudari Nabilah Huda Bt Zaim dengan mengcopy-paste posting ini ke laman anda...mudah2an kerja kita ini ada nilainya disisi Allah swt...Terima Kasih...

~~mungkin hari ini hari mereka,mana tahu hari lain kita pulak yang memerlukan pulak..so marilah kita sama-sama membantu...~~Allahumma yassir wala tu'assir....Amin..


FACEBOOK!!bahaya nYA?!?!Pikir la Sndiri

Friday, December 4, 2009


Tahukah anda!!!
Facebook telah berjaya mengaut keuntungan sebanyak USD300 juta pada tahun 2008? Ini tidak menghairankan kerana ia disokong oleh 140 juta pengguna aktif di seluruh dunia dan sejumlah 8.5 juta foto dimuat turun setiap hari.
Tahukah anda!!!
bahawa pengasas Facebook , iaitu Mark Zuckerberg dilahirkan dalam sebuah keluarga Yahudi-Amerika dan dibesarkan di Dobbs Ferry, Westchester County, New York?
Tahukah anda!!!
bahawa Mark Zuckerberg semasa menuntut di Universiti Harvard telah menggodam laman sesawang universiti untuk mendapatkan profail peribadi para pelajar tanpa kebenaran mereka? Maka, adakah jaminan terhadap profail peribadi para pelanggan Facebook tatkala kini beliau adalah merupakan CEO-nya?
Tahukah anda!!!
bahawa Majalah Time telah mengiktiraf Zuckerberg dalam ranking ke 52 daripada 101 tokoh sebagai antara 'tokoh paling berpengaruh dunia 2008′, iaitu sebaris dengan nama besar Barrack Obama dan Dalai Lama?
Tahukah anda!!!
bahawa majalah Forbes Top400 telah menyenaraikan Mark Zuckerberg sebagai individu ke-321 terkaya Amerika daripada 400 individu lain pada 2008? Namun apa yang lebih penting, Zuckerberg merupakan individu termuda pernah disenaraikan Forbes, ketika usianya baru mencecah 24 tahun dengan kekayaan peribadi sebanyak USD1..5 billion.
Tahukah anda!!! bahawa Mark Zuckerberg, CEO Facebook adalah merupakan seorang ahli aktif kepada sebuah pertubuhan persaudaraan Yahudi Amerika Utara, Alpha Epsilon Pi Fraternity (AEPi) ?
Sedikit Info tentang AEPi:
1) Diasaskan untuk membantu lelaki Yahudi mencari pasangan Yahudinya.
2) Ia juga bertujuan untuk mengekal dan menguatkan hubungan sesama Yahudi diperingkat sekolah tinggi dan di bidang pekerjaan nanti...
3) Mengekalkan idealisme Yahudi supaya terjaga di sudut nilai, etika, dan menyiapkan peserta untuk menjadi pemimpin negara dan organisasi Yahudi pada masa depan dan dalam pelbagai lapangan bidang profesional.
4) Mark Zuckerberg termasuk dalam senarai alumni AEPi yang masyhur namanya .
5) AEPi berkait secara langsung dengan Israel melalui Ikatan Inisiatif Israel
6) AEPi sangat berkait rapat dengan kebanyakan pertubuhan Yahudi/Zionis antarabangsa seperti AIPAC , Hillel , Israel on Campus Coalition , Aish HaTorah , Chabad on Campus , Hasbara Fellowships , B'inai Brith International , Shaare Zedek , Chai Lifeline , Holocaust Museum , dan Gift of Life .
Dan tahukah anda!!!
bahawa keuntungan Facebook datang daripada iklan-iklan yang dipapar. Semakin banyak pengguna dan pengunjung Facebook , maka semakin banyak pulalah keuntungannya. Pergi ke manakah pula semua keuntungan tersebut?
Persoalan paling besar di sini ialah, adakah keuntungan besar yang diperolehi oleh Facebook turut digunakan untuk membiayai dana perang Israel menentang umat Islam di Gaza, Palestin dan umat Islam di seluruh dunia?
Korang Masih Nak Guna Facebook Semata Mata Untuk Usha Awek2 Cun?!! Fikirkanlah.
Setiap Sen Yang Kita Berikan Pada Mereka Akan Mengalirkan Darah Saudara Kita Setitik .

Apa kata kita matikan akaun kita untuk memboikot mereka dan tidak menyumbangkan dalam keuntungan mereka...langkanya senang ke...p kat seting n tutup akaun...

apa Nak Jadi..Malu-malu betoi...

Tuesday, December 1, 2009






Hari ni memang hari yang paling bermakna bagi ku..kome nak taw ke pasal apa..haha..demo suh kita jadi mc..Kawe pun terima la.Ingatkan utk sek sek kawe jah..Bila sampai pagi hari baru teman mendapat maklumat yang seluruh anak kelantan disini hadir menyertai.Aiyo..lagi tabah naleng la kawe pun...Scrip pun buat ala adar la..Memang masa suntuk giler .Tak dan nak prepair.,haha.,memng naleng tahap tinggi.

Sampai je kat dewan tu,lagi la tambah cuak kawenyo pon..Dan dan la prepair nak bace..huhu..memang tak patut diamalkan la 'hero tok gaduh'.Bahaya betul.Apa lagi time majlis dah mula,tambah sejuk la tangan kawe ni.Kalah musim sejuk kat sni.Haha..Yang sedihnya,disebabkan terlalu naling,ayat al-quran pada permulaan majlis salah dibacekan.Astaqfirullah..Semua gara-gara naling loni..time berucap tu pulak sokmo la air liur habis.Habis la sebutan sekat-sekat.Memang mengaibkan.Malu tu memang malu sgt la tapi tak kan nak tukar mc lain..Katenye orang sape suh amik n terima jadi mc.kan?

Yang kesiannya nama ydp pun salah sebut.Ya Allah memang naling sangat latu.Mgkin sbb ramai orang xknal n besar-besar pangkatnya.rasa tak boeh lagi nak jadi mc majlis besar pah ni.Mungkin banyak la pengajaran yang baguz utk ku amik buat kayu ukur.rkatonyo ore budak nak naik tangga kene pimpin...Mujo la tak de gewe lagi..Haahaha..kalu tak, mmg mintk talak dah..hahuah..gurau malam skali skalo.Tapi memang tak dpt nafikan lansung xde kecacatan selama kawe jd mc..Ampun dan maaf buat Ydp KMKJ khususnya,penceramah jemputan,saudara Ihsan fadli dan seluruh warga KMKJ yg hadir.Ampun dan maaf diucapkan sekali lagi.mungkin demo nok nasihat ko kritikan ko cadangan ko kawe boleh jah.Lebih kurang post motem la..coment la kat bawah ke,kat shout box atau pun email terus..boleh blako..memang ini yang kawe harapkan bagi membina diri yang masih mentah ini.Ampun maaf diucapkan sekali lagi.Semoga antum dapat mengeratkan ukhwah smua dan doakn agar benda ni tak blaku n lebih baik selepas ni..kat sni ada la skit gambar yang sempat dirakam dengan kamera burukku...
Ni la gambar tiko nasyid kat pentas...tengah syok2 dengar lagu...pop!mic pulak rosak...kacau betul...mujo lah smua semangat lagi...ye la dah make due pinggan gak mane tok semangat...


Artis jemputan daripada mu'tah...memang mantap...tahniah...

Ni pulak video die....memang syok la...


semoga kalian terhibur dan bagi la coment skit ye....


Korban Arab...

Tepat jam 7pg smua pelajar melayu siap sedia untuk pergi ke masjid termasuk la teman jugak.yang beznya semayang kat sni ialah smua plajaq melayu dan imam pun orang melayu jugak,tambah-tambah khutbah melayu pulak..memang syok la..Aik!jangan kate ape..semua dengar dengan khusyuk dan tawaddu'.Orang arab pun takbir dlm bm jugak..huhu..tu yang lawak..kalu korang dengar stai arab takbir,memang lain 100% lain ..semangat betul takbir die..lebih kurang macm nak pi medan perang je.Tak de la sayu mendayu mam takbir kita...

Haha,,korang nak tahu tak,orang arab semayang awal bangat.pukul 7pagi dorang dah nak semayang..haha..budak melayu biasa la..pukul 8 baru nak mula..Tapi yang bangganya mua takbir pkul 7 lagi.Masyaallah.Satu kebanggan dan sekalung tahniah untuk semua.

Habis semayang,semua jemaah dijamukan dengan masakan melayu taw.Cube korang teka apa die?haha semanya salah..Masakan di waktu pagi.Kebiasan orang makan dengan telur dan kacang.Ditambah lagi dengan sambal.Masyaallah nikmat.Rasa korang dah tahu,Memang mantap!Jangan kate pompuan yang buat.Laki pun pandai jugak.Laki kat sini bukan sebarang laki.Laki sera boleh.Haha.Lebih kurang Mr.Mama le..Haha..Satu penghargaan yang tinggi,Payah tu nak jumpa.Katenhe orang lelaki melayu terakhir la..huhu..tapi yang SCLEK skit je,sambal tu pedas mak ai..Demo nak tahu gapo terjadi?Orang cina sanggup makan nasi je.haha..Kalu orang arab lagi la.Tengok je sambal terus serender..haha..Takut la tu.Katanya tak elok utk badan..haha.lawak2x...




Habis makan smua p ready nak p sembelih(korban)haha..kalu korang tengok kambing die,baru korang taw kata pepatah 'serupa bau kambing'Bau die xtaw nak kate la,haha..memang sah kne rendam seminggu.Tak dapat nak kate la.Kene korang mai sendiri baru kongsi bau..hahaha..kalu korang pegang bulu badan die,masyaallah mesti korang terkejut.Tebal mak ai.Tak terkata.Nak banding dengan kambing negara kita,memang jauh bezanye.Bulu boleh kata macam aw dengan orang bangla la.haha..tebal tak tekata.Memang Allah maha bijak sana.Die jadikan seluruhnya boleh digunakan.Bukan ada kan ayat Quran tentang tu..?Sedih je tengok muka kambing tu.Memang rasanya 'mereka' tahu mereka akan menjadi korban..Jangan sedih ye..Nati 'awk' akan jadi binatang tunggangan bagi mereka yang membuat korban di hari masyar nanti.Amin semoga diterima Allah.




Degil tak tekata.Nak bawak kambing tu memang menyeksakan..hahaha..Berat lagi,baunya lagi..huhu..Abai je..sampai ditempat sembelihan semua ready nak 'tumbangkan'.Haha..Time dh sembelih tu,bau darah..fuh memang meminaukan..Teman tak tahan la bau die..memeningkan bau darahnya..haha.Sampai bilakan?apa lagi teman menggagahkan la diri jadi pembantu.Boleh pegang jadi la.



Korang tengok la sendiri macam mana pelajar kita sembelih.Berasap taw darah yang keluar daru badan die..huhu..Time melapah daging tu memang syok la.Boleh tengok n pegang kambing tu,Tpi dh mati la.Tean syok betul main mata die..lembut gile.,yang paling payah lagi nak apah kepala die la.Nak makan sup otak kate kan.Memang mantap la.Rugi sape xtrai..Nasib sape yang dpt..Tapi malangnya teman tak dpat nak rase..Kalu korang nak kongsi mcmn rasanya boleh la commet..memang sedap k...Cukup 4 ekor dah disembelih,datang ag rezeki lagi 3ekor..Lapah la malam2..memang mantap la...tapi yang kesian yang tukang lapah le...sehari suntuk buat kerja..TAHNIAH buat kalian...begitu la citernya...

Apa?Couple...mcmn YerK?

Thursday, November 19, 2009

Assalamualaikum,salam sejahtera,Salam ukhwah buat semua,salam semangat untuk hari yang mendatang!

Apa pendapat korang tentnag couple?mesti ada yang kate syok,mesti ada kate banyak kenangan,mesti masing- masing mempunyai alasan sendiri.Benda ni memang tak payah nak disuruh untuk 'bercouple' memng semja oranb nak.Cube kita fikir,macam mana benda ni boleh menjadi budaya orang melayu?boleh katakan semua pelajar dan remaja sudah faham akan maksud 'couple' itu sendiri.Pernah teman bertanya kepda sorang budak kt kg,die menjawab 'semestinya ada girlfriend sebab dah menjadi adat.Abang-abang die pun couple dlu sblm kawin.Dah jadi adat katenyesebelum ak kahwin 'Ish..ish..ish..
Betulkah tindakan seperti ini?Bagi pandangn teman pulak,benda ini memang tak sepatutnya berlaku sebab kita ada agama islam sebagai panduan dalam kehidupan kita.Dalam Al-Quran sudah dinyatakan dalam Al-Quran yang bermaksud "Janganlah kamu menghampiri zina"
Skop yang dinyatakan dalam Al-Quran sangat luas.Kalau kita buka kitab fiqh sudah terperinci dinyatakan.Banyak ulama' kita menegaskan benda ini memang haram dan mesti dielakkan.Cuba kita tengok suasana di Malaysia sekarang,berapa banyak anak yang dilahirkan tanpa bapa?Salah sebuah negeri di negara kita mencatatkan satu jumlah yang sangat membahayakan.Terlampau bebas sangat pergaulan di negara kita.Salah satu faktornya benda ini berlaku ialah Couple

Teman rasa benda ni bukan eloknya pun.Banyak benda yang nak kene jaga.Mungkin bagi seseorang tu,die nak pilih yang baik2 pasangannya.Semua nak pilih pasangan yang baik-baik saje.Nati bila dh 'bercouple' nati mesti lagi payah.Nak kene jaga pasangan lagi,pastu kalu pasangan berkawan dengan orang lain mesti marah pulak.Bukan senang nak bercouple ni.Senang!ikut org gua kata nak panjag percintaan tu,bercinta selepas kahwin.Baru la syok sikit.Fuh!panjang plak citernya.haha.Kalu teman la, memang payah la skit sebab kita mesti nak cari yang betul-betul boleh jadi kawan spanjang kehidupan nati.Mesti bnyak la pro n kontra dlm ni..Payah ckit la nak tulis ngan tpon ni.Apa pandangan korang??nanti teman sambung plak..

sedih gak kekadang...

Friday, November 13, 2009

Kekadang pe bila teman nak tido teman dengar dulu lagu ni...sedih pun ada...memang sedih...andainya diberi ku peluang untuk membantu mereka,akan ku kumpulkan segala tenaga untuk menghancurkan zionis laknatullah..tetapi apa kan daya ku.Hanya seorang yang masih mentah lagi untuk mengenal erti jihad.Sentiasa didoakan agar diberi peluang untuk berjihad bersama kanak,pejuang2 yang bermatian untuk membebaskan bumi mereka daripada penjajah.Ayuh kawan kawan,marilah kita membantu mendoakan agar Allah memberi kekuatan pemikiran,stategi dan segalanya kepada umat islam.Teman mula berkenan pada lagu ni bila p ceramah ust jamnul azhar.Memang sedih apa yang disampaikan olehnya.Die p palestin dengan angkasawan negara pada awal tahun ni.Memang menyayat hati apabila tengok slide yang ditayang n cerita yang disampaikan.Semoga Allah memperbanyakkan orang sepertinya.AMin...




Dan dikesempatan ini teman nak mengucapkan selamat menduduki peperiksaan buat teman-teman, sahabat handai dan mereka yang akan peksa pada hari rabu ini.Sambutlah perjuanag kalian di dewan peksa walaupun bukan di medan perjuanag.Anggaplah ini peperiksaan yang terakhir buat kalian.Buatlah dengan bersungguh-sungguh.Banyakkanlah beristiqfar dan selawat kalu xdapat nak jawab peksa k,blank k.Yakin anda mampu lakukan.Teman sentiasa mendoakan kalian agar berjaya.Buat betul betul taw..jangan hampakan sape...Ykin Anda Boleh!

Aurat tu...Malunya...

Tuesday, November 10, 2009

Semenjak dua menjak ni banyak pula yang hilang rasa malu yeRk...pasal apa ye...herang jgak...kalu kita tengok dlm fs,ms k dah banyak yang menayangkan gambar.ikut la pose macamn pon tapi benda tu mengaibkan..MAcam mana nak buat ni...Jom kita baca dengan teliti hasil ilmu beliau supaya kita menjadi yang terbaik:

Ada soalan yg berbunyi tentang muslimah yang menayangkan pelbagai gambar didalam blog dan freindster. Saya jawab hukumnya harus selagi mana ia menutup aurat. Namun dari sudut adab yang tinggi bagi seorang muslimah tidak selayaknya sebagai muslimah yang mempunyai sifat malu yang tinggi untuk dia sewenang-wenangnya mendedahkan diri dan mukanya kepada khalayak ramai tanpa tujuan yang dibenarkan. Sebentar tadi saya baca buku "makarimul akhlak Fil Islam" yang tentang kisah seorang wanita yang malu mendedahkan mukanya di mahkamah perbicaraan Islam. Oleh itu saya ingin menulis tentang malunya seorang wanita.

MALUNYA WANITA DALAM QURAN

Didalam al-Quran disebut kisah dua anak Nabi Syuaib as dengan Nabi Musa as. Firman Allah swt:

"Salah seorang anak perempuan Nabi Syuaib as berjalan untuk menemui Nabi Musa dengan penuh rasa malu" (25 : al-Qasas)

Dalam tafsir Sofwatut Tafasir menyatakan anak perempuan Nabi Syuaib as datang sambil menutup mukanya dengan pakaiannya.

Anak Nabi Syuaib as ini datang berjumpa dengan Nabi Musa atas arahan ayahnya yang sudah uzur.

Pengajaran: Wanita yang mempunyai urusan dengan lelaki hendaklah berjumpa dengan penuh rasa malu dan adab yang tinggi.

MALUNYA WANITA DALAM SUNNAH

كان صلى الله عليه وسلم أشد حياء من العذراء في خدرها

"Nabi saw tersangat malu lebih dari malunya anak dara yang berada disebalik tirainya."
(Hr Ahmad -sahih)

Dalam hadis menunjukkan kepada malunya seorang wanita terutama anak dara.
Ia sepatutnya tidak mempamirkan diri kepada yang bukan mahramnya tanpa keperluan.

KISAH MALUNYA SEORANG WANITA

Seorang isteri telah mengemukakan aduan kepada Qadi Mu'tadid Ali ar-Rayy tentang 500 dinar (wang mas) kahwin yang belum dibayar oleh suaminya. Wanita tadi membawa beberapa orang saksi yang menyokong dakwaannya. Si suami tidak mengakui dakwaan si isteri. Qadi pun menyuruh saksi-saksi untuk mengemukakan penyaksian mereka untuk menyokong dakwaan si isteri. Para saksi berkata:

"Wanita ini hendaklah memperlihatkan wajahnya supaya kami dapat pastikan dia lah wanita yang kami maksudkan."

Si Qadi menerima permintaan para saksi dan menganggapnya itu hak saksi2. Wanita menolak untuk menunjukkan mukanya kerana malu. Si Qadi menyuruh wanita tadi untuk memperlihatkan wajahnya untuk meneruskan dakwaan tadi. Tiba2 si suami yang bersimpati dengan isterinya segera berkata:

"Tidak usah tunjukkan muka mu. Aku mengakui dakwaan mu itu."

Si isteri terkesan dengan sikap suaminya lalu berkata:

"Aku menjadikan Allah sebagai saksi dan juga kamu semua bahawa aku halalkan semua mas kahwinku dunia dan akhirat."

Pengajaran: Walaupun ditempat yang sepatutnya wanita tadi membuka purdahnya untuk mendapatkan haknya tetapi oleh kerana itu sifat malu yang tinggi menyebabkan dia sanggup mengorbankan 500 dinar (wang emas).

KESIMPULAN

Oleh itu, walaupun wanita diharuskan meletakkan gambarnya diruang yang dilihat oleh bukan mahramnya selagi menutup aurat tetapi sebagai muslimah yang kuat pegangannya dengan Islam dan sifat malunya yang tinggi hendaklah menjaga dari mendedahkan gambarnya tanpa sebab dan tujuan seperti diletakkan gambarnya di blog dan friendster. Terutama yang mempunyai paras rupa yang cantik amatlah dituntut untuk mengelakkan perkara ini. Ini kerana Islam melarang wanita melakukan perkara yang boleh mencairkan hati lelaki dan menimbulkan fitnah. Firman Allah swt:

ولا يضربن بأرجلهن ليعلم ما يخفين من زينتهن

"Janganlah para wanita itu menghentak kakinya dengan tujuan supaya orang lelaki mendengar bunyi gelang kakinya sehingga menarik perhatian orang lelaki." (Sebahgian ayat 30 : an-Nur)

Peringatan: Hendaklah sifat malu ini tidak memilih jenis bangsa dan tempat. Jangan di luar negara (mesir contohnya) mempunyai malu yang tinggi tetapi tidak dimalaysia. Hendaklah sifat malu itu kerana Allah bukannya kerana manusia. Sentiasa mengawasi kita dimana sahaja kita berada.

copypaste dr..bermula dengan islam

Aneka Ekspresi Bayi Saat Terlahir, Lucu..!!

Saturday, November 7, 2009


Aneka Ekspresi Bayi Saat Terlahir, Lucu..!!
Berikut merupakan ekspresi hari pertama para bayi terlahir ke dunia yang penuh dengan kekejaman...



























































Nostalgia Mamali

Friday, November 6, 2009

Tanggal 19 Nov 1985, Kg. Memali, Mukim Siong, Baling, Negeri Kedah Darul Aman di bumi Malaysia menjadi saksi satu tragedi yang sangat dahsyat dalam sejarah tanah air. Lebih 3000 anggota keselamatan dihantar oleh pihak pemerintah daripada regim Barisan Nasional untuk melakukan aksi penangkapan ke atas seorang tokoh ulama’ yang bersama di dalam Gerakan Islam di Malaysia iaitu Parti Islam Se-Malaysia (PAS).
Beliau yang mesra dengan panggilan Ust. Ibrahim Libya atau nama sebenarnya Ibrahim bin Mahmud merupakan pendakwah tanah air yang sebelumnya pernah berkhidmat bersama Pusat Islam Malaysia. Beliau yang telah sekian lama bersama PAS akhirnya mengambil keputusan meninggalkan Pusat Islam bagi meluaskan lagi ruangnya memberikan perkhidmatan kepada Parti Islam walaupun khidmatnya sangat diperlukan oleh Pusat Islam sehingga beliau pernah dii’tiraf sebagai pendakwah terbaik.

Dengan suaranya yang lantang dan tegas menghadapi kezaliman-kezaliman pihak pemerintah ketika itu yang diketuai oleh Perdana Menteri Tun.Dr Mahathir bin Mohamad, setiap majlis-majlis pidatonya pasti dihadiri oleh ribuan pendengar dikalangan penyokong dan pendokong gerakan Islam. Internal Security Act (ISA) yang dikuatkuasakan oleh pemerintah adalah merupakan diantara perkara yang sangat kuat ditentang oleh beliau selain dari sikap pemerintah yang dilihat tidak memandang Islam sebagai ‘Aqidah Negara serta jalan penyelesaian masalah ummah. Ditambah lagi dengan peribadi pemerintah yang dicemari amalan korupsi dan sebagainya membuatkan Ust Ibrahim begitu bersungguh dalam memberi semangat kepada ahli PAS agar berazam untuk membuat perubahan dalam kepimpinan Negara.

Sokongan dan dokongan kuat dari ribuan umat Islam di Malaysia yang mencintai perjuangan Islam menjadi ‘mimpi ngeri’ kepada pihak pemerintah. Ianya begitu menakutkan mereka yang mengimpikan kekuasaan dapat dipegang selama-lamanya. Akhirnya, pelbagai tuduhan, fitnah dan label-label jahat dilemparkan kepada PAS khasnya Ust. Ibrahim Libya. Alasan-alasan dicipta bagi membolehkan pihak pemerintah dengan mudah menangkap Ust. Ibrahim. Kerjasama antara pemerintah dengan pihak keselamatan mula dilakukan dengan hebat.

Menjelang operasi penangkapan, Kg.Memali dipantau dan dikepung hampir seminggu lamanya. Pertambahan bilangan anggota keselamatan dari sehari ke sehari persis ingin menghadapi satu bala tentera musuh yang besar atau pengganas yang sangat merbahaya yang diperlukan segera. Cerita-cerita karut yang direka mengenai kegiatan Ust. Ibrahim dan pengikutnya di Kg. Memali disiarkan di dada akhbar bagi mengelabui mata orang awam. Ust. Ibrahim yang istiqamah mengajar anak-anak muridnya dikalangan orang tua dan anak muda di Madrasah yang dibinanya dimaklumkan mengajar fahaman salah dan sesat. Semuanya berlaku dalam tempoh menjelang operasi.

Sangat dahsyat. Tanggal 18 Nov 1985, hampir segenap penjuru kampung telah terkepung, dibimbangi ada sasaran yang terlepas keluar. Penduduk Kg. Memali yang begitu setia bersama guru mereka terus bermunajat kepada Allah memohon keselamatan dan bantuan. Persiapan persenjataan ala kadar dengan senjata ‘orang kampung’ disediakan kerana bagi mereka mempertahankan diri dan nyawa yang diancam adalah satu kewajipan yang sangat besar. Namun apalah sangat dengan senjata ‘orang kampung’ berbanding pihak pemerintah yang mengahantar bala tentera dengan kelengkapan seolah-olah menghadapi peperangan yang besar. Berpuluh-puluh kereta perisai disediakan, lori water canon, gas pemedih mata, senjata, pelbagai jenis polis disediakan termasuk Pasukan Polis Hutan dan segala macam kelengkapan lain.

Anggota polis berpecah kepada dua kumpulan akibat berlainan maklumat yang diterima mengenai siapa sasaran dalam operasi ini. Ada yang mendapat maklumat, mereka akan menggempur perkampungan saki baki Komunis dan ada yang mendapat maklumat mereka akan menghadapi kumpulan pemberontak kerajaan. Namun, atas arahan dari pemimpin tertinggi pasukan polis yang mesti ditaati, mereka akur juga walaupun ada yang mengetahui bahawa dihadapan mereka bukanlah Komunis. Selepas kejadian, maklumat diterima bahawa pada malam serangan ingin dilakukan iaitu malam 18 Nov tersebut, sebahagian anggota polis bersuka ria dan berpesta besar di sebuah balai polis di Negeri Kedah. Antara anggota polis yang terlibat didalam operasi ini termasuklah dikalangan mereka yang bukan beragama Islam.

Antara watak utama dibelakang operasi yang disebut ‘Ops Komunis’ ini, Musa Hitam (Tim. PM), Dato’ Yahya Yeop (pemimpin tertinggi Polis Negeri Kedah) dan Dr.Mahathir sendiri . Mereka inilah yang memainkan peranan utama bagi memastikan tertangkapnya Ust Ibrahim Libya pada tarikh tersebut.

Keesokannya harinya, tanggal 19 Nov 1985, selesai Solat Subuh, Ust Ibrahim terus memberikan taujihat penuh bermakna kepada para pendokong perjuangan yang terdiri dikalangan anak-anak muridnya yang setia dengan majlis-majlis ilmu beliau. Antara lain, beliau mengingatkan kepada ahli jama’ah supaya jangan ada yang lari dari perjuangan yang sedang dihadapi ini serta menyebut mengenai kelebihan mati syahid. Seluruh ahli jama’ah semakin kuat azam dan tekad untuk tidak menyerahkan Ust Ibrahim kepada pihak pemerintah. Mereka rela mati demi mempertahankan As-Syahid.

Antara mereka yang rapat dengan Ust Ibrahim ialah Sdr. Yusuf Husein dan Pak Teh Mat Piah (sudah meninggal). Mereka inilah antara yang kerap melakukan rundingan dengan pihak keselamatan pada hari tersebut agar mengelakkan berlakunya pertumahan darah khasnya orng ramai. Namun, Ust Ibrahim tegas dengan pendiriannya untuk tidak menyerahkan dirinya kepada kerajaan yang zalim kerana baginya, beliau tidak melakukan apa-apa kesalahan atau jenayah. Tugasnya hanya memberi nasihat kepada pemerintah yang begitu kuat menganut fahaman Nasionalisme dan Sekularisme yang bertentangan dengan Islam.

Berita kehadiran anggota polis untuk menangkap Ust Ibrahim akhirnya berjaya dihidu oleh pasukan tentera Malaysia yang berada di Negeri Kedah. Bahkan dikalangan mereka juga terdapat anggota-anggota yang sering mengikuti pengajian-pengajian agama daripada Ust Ibrahim. Beberapa orang dikalangan mereka akhirnya bergegas ke Kg. Memali dan memberikan peringatan kepada pasukan polis agar mengelakkan serangan. Dengan bilangan mereka hanya beberapa orang membuatkan pihak polis tidak mempedulikan. Dikalangan anggota tentera ini ada yang menyebut, “ingat ! hari ini hari kamu. Boleh jadi satu masa nanti kita akan bertempur”. Lalu mereka meninggalkan tempat tersebut.

Setelah dilihat Ust Ibrahim enggan lagi bertemu mereka, akhirnya orang kampung diberi arahan agar berundur ke belakang. Serangan akan dilancarkan. Namun, untuk menerima arahan tersebut tidak semudah itu. Penduduk kampung yang terdiri dikalangan orang tua, kaum ibu, pemuda, wanita dan anak kecil dengan penuh keberanian melaungkan kalimah ‘Allahu Akbar’ berkali-kali bagi menggerunkan pihak musuh. Parang panjang yang sering digunakan dikebun untuk tugasan harian, digenggam erat bagi menghadapi kemungkinan-kemungkinan. Ibu-ibu dengan parang dan buluh-buluh panjang menghalau pasukan polis. Anak-anak kecil yang masih tidak mengerti apa itu perjuangan menghadapi pasukan polis bersenjatakan parang dan pisau.

Pihak keselamatan yang panik akhirnya melepaskan gas pemedih mata dan water canon ke arah orang kampung yang kukuh berdiri tidak mahu berganjak. Seorang kanak-kanak terkena serangan tersebut lalu pengsan dengan mulutnya yang berbuih. Melihat anak kecil tersebut menjadi mangsa, lantas seorang penduduk yang dikenali dengan panggilan Cikgu Shafi’e nekad untuk melakukan serangan balas. Parang ditangan digenggam dan terus berlari ke arah anggota polis. Subhanallah. Belum sempat parangnya singgah ke tubuh anggota polis tersebut, sebutir peluru terus menembusi dadanya. Cikgu Syafi’e menjadi korban pertama tragedi tersebut.

Jerit pekik penduduk semakin kuat apabila serangan bertalu-talu dari kereta perisai polis dilakukan. Seorang demi seorang tumbang menerima hadiah peluru dari Kerajaan Barisan Nasional. Rumah Ust. Ibrahim dirempuh kasar. Akhirnya peluru menghinggapi juga tubuh ulama’, pendakwah dan pemimpin gerakan Islam ini. Diatas ribaan isterinya, beliau menghembuskan nafas. Beliau sempat bertanya, “abang kena apa?”. Si isteri menjawab, “abang ditembak”.

Menjelang waktu Zohor, hujan renyai-renyai turun membasahi Kg. Memali. Hujan rahmat yang turun sebagai saksi kezaliman pemerintah yang rakus mengahdapi rakyat yang serba kekurangan. Operasi pembersihan dilakukan segera agar bau bangkai jenayah mereka dapat ditutup dari pengetahuan rakyat Malaysia. Mangsa yang terkorban diangkut ke dalam trak-trak polis. Didalamnya turut dimuatkan beberapa ekor anjing buat menemani para syuhada’. Ada penduduk kampung yang tercedera disepak terajang. Mereka menyebut, “ ada lagi yang belum mati”. Semua penduduk kampung disumbat ke dalam trak polis untuk dibawa ke balai. Yang cedera dibawa ke hospital. Maklumat dijaga agar tidak sampai kepada media atau orang ramai. Tahanan diugut agar merahsiakan kejadian.

Gambar As-Syahid Ust Ibrahim Libya (kiri bawah sekali)

Beberapa hari kemudian barulah mereka dibebaskan. Jenazah dipulangkan semula dengan bilangan korban seramai 14 orang semuanya. Maka bermulalah perbalahan diantara pihak berkuasa agama (Majlis Fatwa Kebangsaan) dengan penduduk. Mereka mendakwa Ust Ibrahim Libya dan 13 yang lain mati sebagai Syuhada’ dan perlu diuruskan sebagai orang mati syahid. Pandangan ini diambil dari tuan-tuan guru di pondok-pondok Negeri Kedah yang melihat bahawa mereka ini mati kerana mempertahankan agama dan nyawa mereka. Bagi pihak berkuasa agama dibawah pemerintah, mereka terus ditekan untuk mendakwa Ust Ibrahim dan lain-lain mati sebagai Bughah (penderhaka kerajaan Islam) dan wajib diurus sebagai orang mati biasa. Penduduk tetap dengan keyakinan mereka. Akhirnya para korban diurus sebagai syuhada’ dengan tidak dimandikan beserta pakaian mereka yang masih basah dengan darah yang terus mengalir walaupun telah beberapa hari ditembak.


Sehingga hari ini, kes ini yang telah beberapa kali dibawa ke mahkamah sunyi sepi tidak berbunyi lagi. Kes yang masih berada di dalam fail mahkamah ini tidak dipedulikan oleh Menteri Penerangan Malaysia (sebelum ini) iaitu Dato’ Zainudin Maidin. Beliau memperalatkan beberapa klip video tragedi Memali ini untuk menyerang PAS sebagai gerakan ekstremis, radikal, militan dan sebagainya selepas pasca 11 Sept 2001 dengan menggambarkan orang PAS menyerang anggota keselamatan. Hari ini, genap 23 tahun tragedi Memali yang meragut nyawa mereka yang tidak bersalah dan mencederakan beberapa anggota polis yang memang mereka ini tidak tahu pun tujuan sebenar dihantar ke sana pada tarikh tersebut. Mereka tidak bersalah. Bahkan seorang demi seorang orang kampong yang sepatutnya menjadi saksi dimahkamah untuk memfailkan saman kepada kerajaan Barisan Nasional kini telah menghadap Allah s.w.t.

Selepas kejadian tersebut, setiap tahun PAS mengadakan sambutan memperingati Tragedi Memali. Saban tahun juga ada sahaja anggota polis yang secara diam-diam menyalurkan sumbangan kepada PAS, kepada balu-balu syuhada’ dan memohon kemaafan atas kesilapan mereka. Melihat kepada situasi anggota polis yang sangat sedih dan terkilan dengan kejadian ini yang bukan dengan kerelaan mereka dan sangat terharu dengan sambutan memperingati syuhada’ ini , akhirnya atas nasihat dari pimpinan, sambutan yang berjalan beberapa tahun tersebut dihentikan. Wallahua’lam.

Al-Fatihah Untuk Para Syuhada’ Memali

Catatan: Sejarah ini saya paparkan semula bukan dengan niat untuk memprovokasi mana-mana pihak, tetapi sekadar ingin mengingatkan semula generasi hari ini khasnya anak muda bahawa kebangkitan perjuangan Islam pada hari ini adalah hasil pengorbanan generasi terdahulu yang sejarahnya penuh dengan darah dan air mata. Semuanya demi melihat Islam tertegak. Mudah-mudahan sejarah ini menjadi inspirasi untuk kita terus istiqamah, sabar, dan terus berada diatas landasan ini.

Saya juga memohon maaf sekiranya ada maklumat yang saya sampaikan ini tidak tepat kerana semua ini hanya maklumat dari ingatan saya sahaja. Anda boleh merujuk semula buku yang ditulis oleh Cikgu Non (CN Al-Afghani) yang menulis buku ‘Suamiku Kekasih Allah atau buku terbitan PAS Pusat hasil temuramah dengan Sdr. Yusuf Husein (sekarang pimpinan PAS Kedah) atau VCD Ops Hapus Komunis. Jika ada kesalahan, tolong maklumkan di ruangan komentar dibawah ini. Jazakallahu khairan kathira.


Rujukan video :

http://www.youtube.com/watch?v=bOaGU_AsZmc



There was an error in this gadget
 

♥AsmaulHusa♥

ღ♥HijRiahღ♥

♥Malaysia♥

~Kehidupan~

Archives

ღ♥UsRah Jannatiღ♥

Blogger news

Blogroll

get this widget here

Most Reading

Gambar renungan

Total Pageviews